ΧΙΛΙΑ, .. ΜΥΡΙΑ ΚΥΜΑΤΑ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ

Χίλια, ..μύρια κύματα δυστυχίας

Χίλια, ..μύρια κύματα δυστυχίας

ΧΙΛΙΑ, .. ΜΥΡΙΑ ΚΥΜΑΤΑ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ

Τι,.. είναι καρδιά μου αυτό που σε κάνει να πονάς,.. πες μου, ..

Τι, .. είναι ψυχή μου αυτό που σε βασανίζει , .. μίλησε μου, ..

Τι, .. είναι σπλάχνο μου, .. αυτό που σε κάνει να λυπάσαι, ..πες το, .. να σε νοιώσω, ..

Τι, .. είναι μάτια μου αυτό που σε κάνει να δακρύζεις και να κλαίς, .. έλα κοντά μου να σκουπίσω τα δάκρυα σου, .. να στεγνώσω το κλάμμα σου, ..

Τι, .. είναι σκέψη μου αυτό που σου δίνει τόσο θλίψη, .. απόγνωση και απελπισιά, .. εξήγησε μου, ..

Τι, .. είναι άνθρωπε μου αυτό που σε τραυματίζει θανάσιμα, .. βγάλτο και δώστο μου να το φοράω, ..

Τι, .. είναι παλληκάρι μου, .. λεβέντη μου, .. αυτό που σε κουρσέψανε και σ’άφησανε άδειο, .. να΄ρθω μέσα σου, .. να στο γεμίσω, ..

Τι, .. και άλλα τόσα αμέτρητα γιατί που σου ‘φερε η ζωή, .. να μου τα εμπιστευθείς, .. να μου τα δώσεις, .. να στα κρατάω φυλαχτό μέχρι να δυναμώσεις, ..

Τι, .. αρρώστεια αθεράπευτη μες στο αίμα σου κυλάει, … να μπω μέσα στις φλέβες σου για να την γιατρέψω, ..

Δεν σε λένε πλέον Ικαρο, .. σου κόψαν τα φτερά σου,
ούτε Οδυσσέα, ..  σου πήραν το όραμα και τις περιπέτεις, .. και ξεχάσαν το όνομα σου.
Σ΄έχουν καταντήσει σαν τον Προμηθέα χωρίς συκώτι που το ‘φαγε η ανθρώπινη απληστία.
Την μοναξιά σου, .. την πιο πιστή σου φίλη, .. γοήτεψαν και στην κλέψανε μαζί με τη σκιά σου, .. .

Τα θέλαν όλα και στα πήρανε. Κι’άλλα άν είχες θα στα πέρνανε, …

Αυτοί είναι οι άνθρωποι, … σου δείξανε την ανθρωπιά τους, ..

Μακιγιαρισμένοι παλιάτσοι με ρούχα εντιμότητας, .. ειλικρίνειας, .. φιλίας, .. αγάπης και στοργής, .. άγρια κοράκια που παραμονεύαν λαίμαργα να σε κατασπαράξουν, …

Όλα τους αρέσαν επάνω σου, .. το ήθος σου, .. η καρδιά σου, .. το μυαλό σου, .. ο πόνος σου, .. τα αισθήματα σου, .. τα πάντα σου και εσύ τα έδινεις όλα, .. δεν θωρακίζοσουνα και τώρα υποφέρεις, ..

Ολα σου τα πήρανε και σ’άδειασαν για πάντα, .. Γεμίζοντας με χαρές τις «άδειες μπαταρίες» για να γιορτάσουν. Λάφυρα τα δάκρυα, .. στολίδια στη καρδιά τους. Ούτε μια σκόνη άφησαν, μετά το πέρασμα τους, .. Τίποτα, .. όλα τα θέλαν να ΄ναι δικά τους και εσυ πιστός να ακολουθείς μόνιμα την σκιά τους.

Ενα όμως δε θα σου πάρουνε ποτέ, .. την λευτεριά σου.

Γι’αυτό, .. μασκοφόροι, .. μισάνθρωποι, .. ριντίκολα, .. παλιάτσοι,
εγώ, .. με τη ελευθερία μου, .. έμεινα μόνος πάλι.
Εγώ, .. με την ελευθερία μου, .. ύμνο στη ζωή θα ψάλλω.

Μα όταν πεθάνω, .. εσείς που ακούσατε τη φωνή μου,
μη μου σταυρώσετε τα χέρια στη καρδιά μου,
γιατί καρδιά δεν έχω, ..
μου την πείρατε όσο καιρό εγώ ζούσα, ..

Ολα τα μοιράστηκα μαζί σας, .. τα σάβανα μου δεν έχουν τσέπες, . ούτε έχω χρηματοκιβώτια με θησαυρούς να μεταφέρω, ..

Βοήθα το πλησίον σου ήταν το μυστικό μου, .. σ’αυτό το όραμα που το λένε ζωή,
.. πριν μ’εκτελέσετε, ..

© Yannis Koukakis

——————-

D‘accord, il existait dautres façons de se quitter
Quelques éclats de verres auraient peut être pu nous aider
Dans ce silence amer, jai décidé de pardonner
Les erreurs quon peut faire à trop saimer
Daccord la petite fille en moi souvent te réclamait
Presque comme une mère, tu me bordais, me protégais
Je tai volé ce sang quon naurait pas dû partager
A bout des mots, des rêves je vais crier

Je taime, je taime
Comme un fou comme un soldat
Comme une star de cinéma
Je taime, je taime
Comme un loup comme un roi
Comme un homme que je ne suis pas
Tu vois, je taime comme ça

Daccord je tai confié tous mes sourires, tous mes secrets
Même ceux, dont seul un frère est le gardien inavoué
Dans cette maison de pierre,
Satan nous regardait danser
Jai tant voulu la guerre de corps qui se faisaient la paix

Je taime, je taime
Comme un fou comme un soldat
Comme une star de cinéma
Je taime, je taime
Comme un loup comme un roi
Comme un homme que je ne suis pas
Tu vois, je taime comme ça

Je t’aime, je t’aime
Comme un fou comme un soldat
Comme une star de cinema
Je t’aime, je t’aime, je t’aime, je t’aime, je t’aime, je t’aime
Comme un loup comme un roi
Comme un homme que je ne suis pas
Tu vois, je taime comme ça

Σχολιάστε

