ΚΑΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

Quelque part dans le temps 1980 - 01

Quelque part dans le temps 1980 – 01

» Somewhere in Time » είναι ένα αμερικάνικο τραγικό – ρομαντικό φιλμ του Jeannot Szwarc που το είδα το 1980 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στη Γαλλία. Η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα του Richard Matheson που έχει τίτλο » Ο νέος, ο θάνατος και ο χρόνος » που δημοσιεύθηκε το 1975. Ο συγγραφέας έγραψε και το σενάριο της κινηματογραφικής ταινίας. Παίζουν στη ταινία ως πρωταγωνιστές οι Christopher Reeve, Jane Seymour, Christopher Plummer, Teresa Wright και ο Bill Erwin. Η ταινία είναι γνωστή για τη μουσική του John Barry του πολυταλαντούχου μουσικοσυνθέτη. Η δέκατη όγδοη variation της Ραψωδίας επάνω σε ένα θέμα του Paganini του Sergei Rachmaninoff παίζεται καθ’όλη τη διάρκεια του φιλμ.

——————-

Quelque part dans le temps 1980 - 02

Quelque part dans le temps 1980 – 02

Τον Μάιο του 1972 πλησίασε τον Richard Collier στα παρασκήνια το βράδυ της πρώτης παράστασης του θεάτρου, μια γριά κυρία που του έδωσε ένα ρολόι και τον παρακάλεσε ικετεύοντας τον » να γύρισει πίσω σ’αυτήν«. Οκτώ χρόνια αργότερα, όταν ο ίδιος προσπαθεί να βρει μια έμπνευση για το νέο θεατρικό του έργο το » Μεγάλο Ξενοδοχείο – Grand Hotel», γοητεύεται παράξενα από την ομορφιά μιας νεαρής γυναίκας που είδε σε μια παλιά φωτογραφία. Με τη βοήθεια του Arthur Biehl, ενός γέρου που εργάζεται στο ξενοδοχείο από το 1910, ο Richard ανακαλύπτει ό,τι η γυναίκα στη φωτογραφία δεν είναι άλλη παρά η Elise McKenna, μια διάσημη ηθοποιός της δεκαετίας του 1920, η οποία διέμενε στο ίδιο ξενοδοχείο το 1912. Διευρύνοντας τις έρευνες του, ανακάλυπτει ότι η Elise ήταν η γριά κυρία που του έδωσε το ρολόι πριν οκτώ χρόνια, και ό,τι πέθανε το βράδυ της συνάντησης τους.

Quelque part dans le temps 1980 - 03

Quelque part dans le temps 1980 – 03

Η πίστα της Elise οδηγεί τον Richard σε ένα καθηγητή πανεπιστημίου, ειδικό στην αυθυποβολή, ο οποίος έλεγε, ό,τι η μέθοδος του σου επιτρέπει να ταξιδέψεις μέσα στον χρόνο. Για να επιτευχθεί αυτό, ο ενδιαφερόμενος/η πρέπει να απομακρύνει από τα μάτια του όλα τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον παρόν του, την εποχή του, .. και να πείσει τον εαυτό του ότι ήδη βρίσκεται στο παρελθόν, ..

Επιστρέφοντας στο δωμάτιο του ο Richard προσπάθησε να εφαρμόσει αυτή την αρχή με σκοπό να επιστρέψει στο 1912, .. αλλά οι προσπάθειες του απέτυχαν, ..

Ενώ βρίσκεται στα πρόθυρα να σταματήσει κάθε του προσπάθεια, ανακαλύπτει γραμμένο μέσα σ’ένα δελτίο πελατών του ξενοδοχείου, της εποχής του 1912 ό,τι αναφέρεται το όνομα του και φαίνεται καθαρά η υπογραφή του, πράγμα που τον ενθαρρύνει και είναι απόδειξη ό,τι πράγματι πέτυχε ή θα πετύχει αυτό που θέλει, δηλαδή να επιστρέψει στο παρελθόν, ..

Ξεκινάει λοιπόν ένα ταξίδι μέσα στο χρόνο, όπου ο Richard εγκαταλείπει την εποχή του για να βρει την αγάπη του στο παρελθόν, .. στο παρελθόν του, …

Quelque part dans le temps 1980 - 04

Quelque part dans le temps 1980 – 04

——————-

ΚΑΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

Κάπου μέσα στο χρόνο,
περιφέρονται ανάμεσα στις δυό όχθες,
αιώνια συναισθήματα,
ζωντανά, ..
τόσο βαθιά στη μνήμη μου χαραγμένα, ..

Κάπου μέσα στο χρόνο,
δεν μπόρεσα να ξεχάσω,
την μαγευτική δύναμη των στιγμών,
σφραγίδα ανεξίτηλη στα φιλήδονα σου χείλη, ..

Παρόλο που η κλεψύδρα του χρόνου,
έχει σταματήσει, ..
η αγάπη μου παράμεινε η ίδια,
εδώ και τόσα χρόνια ..

Θα ΄ρθεις μια μέρα πίσω σε μένα,
μέσα από ένα ταξίδι,
με μοναδική αποσκευή,
μια ιστορία συναισθημάτων, ..

Όποια και αν είναι αυτή η εποχή,
το ξέρω ότι θα’ρθεις, ..
ακόμα και αν η φωνή μου σου θυμίζει,
αναμνήσεις σκόρπιες, ..
εδώ, .. κι εκεί, ..

Μπορείς στο πρόσωπο μου,
να επιθυμήσεις τις ρυτίδες της σοφίας,
όλη τη ρίγη του έρωτα σε όλο του το μεγαλείο,
ψελλίζοντας μονάχα το όνομα μου, ..

Θα σε περιμένω εκεί,
κοντά στην φωλίτσα μας,
όπου η αγάπη έχασε το δρόμο της,
επάνω στο γλυκό σου πρόσωπο, ..

Κάπου μέσα σ’αυτό το διάστημα,
τίποτα δεν μπορεί να υπάρξει,
ούτε ένα ίχνος ανάσας,
χωρίς την ονειρεμένη παρουσία σου, ..

Ποτέ μην εγκαταλείπεις μόνα τους,
όλα αυτά που αγάπησες,
μέσα στα μάτια σου, ..
μέσα στα μάτια μου,
στην ιερή φλόγα της εξομολόγησης μας ..

Όποιο και αν είναι το ταξίδι σου,
το πέρασμα σου επάνω στη γη,
μέχρι την αιωνιότητα,
είναι χαραγμένο βαθιά,
το όνομα σου, ..
σφραγίδα στη καρδιά μου, ..

Κάπου, .. μέσα στο χρόνο ..
Αγάπη μου .. σε περιμένω!
«Ελα πίσω , .. μαζι μου, ..»
στην πιο βαθιά μου νύχτα, ..

© Yannis Koukakis

——————-

Quelque part dans le temps 1980 - 05

Quelque part dans le temps 1980 – 05

Ο άνδρας των ονείρων μου,
έφυγε για πάντα,
αυτό που έφτιαξα, ..
που δημιούργησα μέσα στη φαντασία μου, ..
αυτό το είδος του ιδεώδους άνδρα που όλες οι γυναίκες ονειρεύονται,
στα βάθη της ύπαρξης τους, .. μυστικά μέσα στη καρδιά τους, ..
ήταν σαν να ήταν μπροστά μου, ..

Τι να του πω, .. αν εμφανιστεί ξαφνικά, .. ;
Κι αν ξαφνικά εμφανιστεί, .. ;
Αν έρθει εδώ μπροστά μου, .. ;
Θα του πω, .. » Συγχώρεσε με, .. ; »
Ποτέ δεν γνώρισα ένα τόσο γλυκό συναίσθημα,
ποτέ δεν έχω δοκιμάσει τέτοια εμπειρία, ..

Μην εκπλαγείς αν όταν θα σε δω,
δεν ξέρω πως να σε αναγνωρίσω, ..
αυτό το συναίσθημα γεννήθηκε με σένα,
μου ήρθε από σένα για πρώτη φορά, ..

Υπάρχουν λέξεις,
που δεν μπορώ να βρω για να σου πω, ..
πως η ζωή μου έχει αλλάξει,
λέξεις που θα σε κάνουν να καταλάβεις,
τη γλυκύτητα που μου χάρισες, ..
υπάρχουν τόσα μέσα μου να πω, ..
που δεν βρίσκω τις λεξεις, ..
να ξέρεις μόνο απλά ότι, ..
«Σ’αγαπώ αγάπη μου «, ..

Αυτοσχεδιασμός από μια σκηνή της ηθοποιού Elise McKenna (Jane Seymour​​) και του Richard Collier (Christopher Reeve ) κατά τη θεατρική παράσταση του έργου.

——————-

Quelque part dans le temps 1980 - 06

Quelque part dans le temps 1980 – 06

——————-

——————-

——————-

——————-

——————-

——————-

——————-

Somewhere in Time – Music by John Barry

——————-

Σχολιάστε

